Klik di sini....

Tuesday, November 15, 2011

Ujian 1 MTK 3100

Ujian 1 telah diadakan pada 13 Oktober 2011 bersamaan hari Khamis bertempat di Dewan Syed Jalaludin (DSJ). Sudah sebulan lebih Ujian 1 berlalu. Baru separuh skrip jawapan yang berjaya disemak. Akan cuba seboleh mungkin untuk menyiapkan proses penandaan sebelum menghadiri BTN pada hari Rabu ini.


Begitu tekun pelajar menjawab soalan. Untuk Ujian 1, masa yang diperuntukkan hanya 50 minit yang memberikan sebanyak 40 markah. 20% akan diambil untuk penilaian keseluruhan kursus.

Disebabkan bilangan pelajar yang ramai (195 org), agar sukar untuk mencari bilik yang besar untuk diadakan ujian dengan lebih selesa. Ditambah pula dengan faktor kekangan kelas yang sentiasa penuh di waktu malam, saya membuat keputusan untuk mengadakan ujian semasa waktu kuliah.

Disebabkan kapasiti dalam DSJ yang hanya boleh menampung sehingga 250 org pelajar, adalah tidak mencukupi untuk pelajar duduk selang satu kerusi bagi menjarakkan pelajar dan mengurangkan kebarangkalian pelajar MENIRU.

Jadi saya telah menyediakan dua set soalan yang berlainan dengan harapan pelajar akan mendapat soalan yang berbeza dengan rakan di sebelah kiri dan rakan di sebelah kanan. Namun, kelihatan juga suasana seperti berikut:
Pelajar masih lagi berbincang dengan rakan selang satu kerusi. Untuk Ujian 2, saya harus memikirkan strategi yang berlainan pula untuk mengelakkan perkara yang sama berulang.

No comments: