Klik di sini....

Wednesday, November 28, 2012

belajar Latex

Khamis lepas, saya mengikuti kelas Latex yang dianjurkan oleh SCIM. Ia adalah kelas pertama yang dianjurkan untuk pelajar siswazah. Agak ramai juga yang mengikuti kelas tersebut hingga tak cukup komputer.

Ini kali kedua saya megikuti kelas Latex. Sebelum ni saya dah menghadiri bengkel Latex yang dianjurkan oleh JAMAT. Walaupun bengkel Latex tersebut mengambil masa selama sehari, saya tetap lagi tak faham dan tak tahu cara-cara menggunakan Latex untuk menulis dokumen.

Alhamdulillah, kelas minggu lepas berjalan dengan lancar dan saya sangat gembira sebab dapat menghasilkan dokumen Latex sendiri. Kaedah hands-on sangat membantu. Lepas kelas, semua kena buat tutorial yang dilampirkan. Mula-mula agak terkial-kial. Nasib baik ada tutor yang membantu membetulkan error.

Siapa nak rujuk nota semasa kelas boleh klik sini!


No comments: