Klik di sini....

Monday, July 23, 2012

ten to nine || ten past nine

Ia adalah masa.
Ten to nine = Sepuluh minit sebelum pukul sembilan = 8.50
Ten past nine = Sepuluh minit selepas pukul sembilan = 9.10
Half past nine = Setengah jam selepas pukul sembilan = 9.30

Masa mula-mula dulu, selalu juga keliru. Tapi sekarang dah makin biasa. Di sini saya ingin kongsikan satu peristiwa yang saya alami masa awal-awal datang ke UK.

Saya buat appointment dengan klinik. Staf tu buat appointment untuk saya pada pukul "ten to eleven". Masa tu dah pelik, eh, takkan lama benar temujanji tu hingga sejam. Maka saya dah terpacul tempat reception pukul 10. Lama staf reception cari maklumat temujanji saya pada pukul 10. Tentu sekali tiada sebab sepatutnya saya kena giliran pukul 10.50. Nak tunggu lama lagi, maka saya balik dulu :)


2 comments:

Umialya said...

O'oooooooooo gitu upanya

nurbijen said...

Ha ah, selalu confius masa awal dulu :)